Fietsgids Hanzefietsroute deel 1 van Zaltbommel naar Lübeck | Recreatief Fietsen

1100 km. 140 pagina's - formaat 21x13 cm - ringband

Dit deel van de Hanzefietsroute gaat van Brandenburg a/d Havel naar Zaltbommel via een groot aantal Hanzesteden in Midden-Duitsland en Zuid-Nederland. De route is bijna 1100 km lang en gaat door zeer mooie natuurgebieden. Voor wie eerst Berlijn wil bezoeken is in het boek een aanrijroute vanuit centrum Berlijn naar Brandenburg opgenomen. Enkele belangrijke hanzesteden in dit deel zijn Brandenburg, Tangermünde, Stendal, Magdeburg, Helmstedt, Braunschweig, Hildesheim, Hameln, Lemgo, Paderborn, Soest, Keulen, Roermond en Venlo. Hoewel de wegen en paden in dit gedeelte van de route aanzienlijk beter zijn dan in deel twee, is de route niet minder zwaar. Deel drie is namelijk tussen Helmstedt en Keulen een stuk heuvelachtiger, maar komt slechts éénmaal boven de 600 meter uit. De beklimmingen zijn overwegend lang en matig stijgend en waar ze wat steviger stijgen, zijn ze kort. De route is rechtsom beschreven maar kan met behulp van wat creativiteit en de beschikbare GPS-tracks ook andersom gereden worden. In Duitsland gaat de route o.a. door het Brandenburger Wald und Seengebiet, het natuurpark Flechtinger-Höhenzug, het Elm-Lappwald, het Osterwald, het Weserbergland, het Teutoburger Wald, het Sauerland en het Bergisches Land. In het Sauerland liggen langs de route de Möhne-, de Sorpe-, en de Biggesee. Het laatste gedeelte tot de Nederlandse grens gaat over fietspaden langs het mooie snelstromende riviertje de Rur.



In Nederland volgt de route afwisselend de Duits-Nederlandse grens en de Maas, maar snijdt deze rivier wel een stukje af om door boswachterij St.-Anthonis en de Molenheide te gaan. Bij Rossum wordt de Waal bereikt en vandaar gaat het langs de Kil van Hurwenen naar het eindpunt in Zaltbommel.



De in dit boek beschreven route is met een fiets die over 10 of meer versnellingen beschikt door iedereen goed te doen. In het Weserbergland, het Teutoburgerwald en het Sauerland bevinden zich weliswaar een aantal beklimmingen, maar deze zijn overwegend "lang en matig stijgend" en waar ze wat steviger stijgen zijn ze altijd zeer kort. Zoveel mogelijk is gebruik gemaakt van wegen die hoog of laag blijven en overbodige beklimmingen zijn vermeden. In een enkel geval wordt een alternatief gegeven.



De reden dat Brandenburg is gekozen als beginpunt is gelegen in het simpele feit dat het deel van Lübeck naar Brandenburg daar eindigt en de verbinding vanuit Nederland bijzonder goed is Deze treinverbinding is niet alleen snel, maar ook mogen de fietsen in dezelfde trein worden meegenomen.

Nederlands

EAN: 9789077056417

Auteur(s): Michael wannet

Uitgeverij: Recreatief Fietsen

Verschijningsdatum: 2020

Meest recente editie

Nederlands

150 pagina's

vóór 17 uur besteld, morgen in huis

  • vakkundige klantenservice
  • niet tevreden, geld terug
  • ruilen binnen 14 dagen
  • aangesloten bij WebwinkelKEUR en geschillencommissie

€ 20,50

in winkelwagen

Levertijd België: binnen 4 dagen

Webwinkel Keurmerk en klantbeoordelingen

Meer producten die interessant kunnen zijn

Fietskaart Oldenburger Münsterland  (Rk-Nds09) Bikeline Esterbauer

Fietskaart Oldenburger Münsterland (Rk-Nds09) Bikeline Esterbauer

Bike Line Kaart: Water- en scheurvaste fietskaart

€ 7,99

Fietskaart Emsland Noord (Rk-Nds05) Bikeline Esterbauer

Fietskaart Emsland Noord (Rk-Nds05) Bikeline Esterbauer

Bike Line Kaart: Water- en scheurvaste fietskaart

€ 7,99

Fietskaart Emsland Zuid Süd  (Rk-Nds10) Bikeline Esterbauer

Fietskaart Emsland Zuid Süd (Rk-Nds10) Bikeline Esterbauer

Bike Line Kaart: Water- en scheurvaste fietskaart

€ 7,99

in winkelwagen

sluiten

Dit artikel is in je winkelwagen gezet.